STRUKTURA SYTUACJI

Tworzone zostaną sytuacje, w których wywoływanie wzruszenia, zachwytu czy niechęci i uczenie (trening) wyrażania tych uczuć możliwie sponta­nicznie, a zarazem w sposób społecznie akceptowany, będzie sprawą podstawową. W strukturze sytuacji wychowawczych znajdą się więc obiekty (ludzie i inne żywe istoty, przedmioty, sprawy) wywołujące reakcje emocjonalne, to znaczy mające takie cechy, które oddziałują na emocje. Na przykład będą to ludzie potrzebujący pomocy czy wy­wołujący litość, sympatię; bezradne małe zwierzątka, które boją się człowieka, a jednocześnie same nie potrafią sobie poradzić i oczekują ludzkiej pomocy; czytanki z podręcznika, które wzruszają ludzkim losem, budzą żal, smutek lub prze­ciwnie — radość bądź wywołują śmiech. W reżyserii sytuacji wychowawczych dominować zatem będą środki służące tworzeniu nastroju, sprzyjające przeżyciom uczuciowym.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Anna Kocłowska i moda to moja pasja, bloga prowadzę, aby dzielić się z Wami pomysłami na stylizacje i makijaż. Zapraszam do dyskusji w komentarzach i likowania na fb. Mam nadzieję, że zostaniesz tutaj na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)