ZASADA MORALNA

W sztuce tego okresu postać ubrana reprezen­tuje’ zawsze wyższą zasadę moralną. Teologia średniowieczna rozróżniała — zgodnie z poglą­dem E. Panofsky’ego — cztery znaczenia nagości:       nagość naturalna,, gatunkowa właściwość człowieka; nagość czasowa,’ oznaczająca brak dóbr cielesnych spowodowa- . ny dobrowolną decyzją  lub ubóstwem; n a- gość cnotliwa, niewinna oraz nagość przestępcza, symbol rozpusty i braku cnoty. W tym ostatnim wypadku brak ubioru był — np. w sztuce średniowiecznej — war­tością zdecydowanie negatywną.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Anna Kocłowska i moda to moja pasja, bloga prowadzę, aby dzielić się z Wami pomysłami na stylizacje i makijaż. Zapraszam do dyskusji w komentarzach i likowania na fb. Mam nadzieję, że zostaniesz tutaj na dłużej.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)